Bærekraftslab – Julegaven som kan gjøre verden litt bedre

Når vi nå planlegger for julen, har vi en julegave til deg. Vi ønsker å gjøre vårt for å sikre en Kick-start på det nye året – les mer om vår Julebonus nederst i bloggen.

Aller først et lite tilbakeblikk

Siden oppstarten i juni 2016 har vi hatt mye spennende å gjøre – sammen med fremoverlente kunder og samarbeidspartnere. Vi er både stolte av og glade for å ha vært med på å utforme Veikart for Grønn Handel 2050; et inspirerende og ambisiøst prosjekt som viser hvordan mange kan bidra.

Utover høsten har fokus vært å synliggjøre potensiale og muligheter for dem som ønsker å integrere bærekraft inn i branding og business. Mange spennende møter, samtaler – og prosjekter!

Veien videre

Flere hevder at 2017 vil bli The Tipping Point for bærekraft, som går fra nisje til mainstream, og at 2017 blir året da forbrukerne går fra holdning til handling.

Er dere klare?

På globalt nivå viser undersøkelser at 42% av forbrukerne ønsker å handle bærekraftig. Når de sier en ting, men gjør noe annet, handler ikke det nødvendigvis om hykleri, men representerer et etterspørselsgap. (Kilde: Nielsen International) Gjort riktig, representerer dette et stort uutnyttet potensiale for dem som tar tak i dette på en relevant og riktig måte. En viktig forutsetning er å legge forbruker- og kundeinnsikt til grunn, og gjøre de gode valgene enklere og mer relevante.

FutureNow har utviklet en robust prosess, med gode metoder og verktøy som hjelper våre kunder med å integrere bærekraft og samfunnsansvar i merkevare og forretningsstrategi. Målet er å få uttelling fra bærekraftsarbeidet – også på topplinjen.

  • Bærekrafts-lab Workshop for å utforske muligheter for merkevaren
  • Bærekrafts-audit Identifisere fotavtrykk og bærekraftsutfordringer
  • Sustainable branding roadmap Strategi for å implementere bærekraft i merkevare og forretningsstrategi
  •  Bærekrafts-aktivering Metoder for å aktivere og engasjere interne og eksterne målgrupper

Julebonus!

Akkurat nå; i krysningspunktet mellom julefeiring & julegaver på den ene siden, og ansvarlighet & bærekraft på den andre, ønsker vi å tilby en kick-start på 2017!

Vi tilbyr gjennomføring av en- og enhalvdags BærekraftsLab til en svært gunstig pris – 50% rabatt – til de 3 første som bestemmer seg før nyttår! Normal pris er kr 90.000,-, men bestiller du før jul, får du den for kun 45.000,. Tidspunkt for gjennomføring blir selvfølgelig når det passer på nyåret.

En BærekraftsLab vil inneholde følgende elementer, dog tilpasset etter behov;

  1. Innledende inspirasjon og aspirasjon
  2. Innsikt og status, merkevare, kunder og bærekraft
  3. Den ideelle merkevare; hvordan ville NN sett ut da
  4. Mulige veier å gå; konsekvenser og muligheter
  5. Brand Purpose – hva er det, hva kan det være
  6. Tanker rundt aktivering
  7. Oppsummering

Ta kontakt dersom dette er interessant. Vi gleder oss til å høre fra dere!

GOD JUL OG GODT NYTT ÅR